Thursday, June 18, 2009

Everything's GONE!!!!!



Sofi Novita atau nama kristian dia (baru tahu dia kristian sebenarnya!!) Sofi Luvita Engie, pembantu rumah aku (yang pakai baju biru tuuuu!!!) telah melarikan diri dengan membawa hasil titik peluh aku bertahun2!! semua barang kemas gold aku disapu melainkan white gold. Rantai yang sebesar2 plak, dia angkut siap dengan kotak2nya sekali.. baju aku dua tiga helai di sapu!! Beg GUESS aku (kenangan beli di Jakarta) ditibai!!, wallet GUESS (laki aku belikan) dia rembat!!! nasib baik hari kejadian aku kuar pakai GUCCI, klu tak confirm dia pilih GUCCI utk bergaya!! duit yuran sek agama anak aku ngan duit van sekolah dia, dikebas!! memang dasar tak sedar diri.. aku doakan hidup dia susah sesusahnya dunia dan akhirat!! Perjalanan kaki dia di bumi Allah ni, penuh dengan duri dan ranjau yang tak mampu lagi dia melangkah... Semua tu titik peluh aku bekerja, hasil aku berniaga bertahun2.. nilainya lebih dari RM30k.. aku takkan halalkan.. orang INDONESIA memang tak guna!! negara miskin datang sini nak berlagak kaya!! dia datang aku timang sebb aku kenangkan masih budak mentah.. aku tak bagi buat kerja rumah melainkan tumpuan pada anak!!! tapi rupanya, terlebih LEMAK!! memang CELAKA lah hidup dia dunia dan akhirat!! bagi aku.. aku ambik semua ni dari sudut positif.. mgkn ada rahmat di sebalik semua ini.. sebb sesiapa yg mengenali aku, aku terlalu percaya pada semua org walau tukang sapu bawah kedai aku... mulai sekarang, aku tahu.. aku TAK PERLU percaya sesiapa lagi!! manusia tak pernah sama.. aku SERIK... kepada pengunjung, berhati2lah dengan pembantu INDONESIA anda... dia orang nih, memang tak sedar diri!!!

2 comments:

  1. mmg cilake la idop dia kak mie...dasat endon mmg gitu..my sil oso dh 2-3 trkena dgn maid...cm cibaiiii

    ReplyDelete
  2. Dia orang nih keturunan chelaka gee...

    ReplyDelete