Tuesday, March 8, 2011

Umrah - Bahrain - Jeddah - Madinnah - Makkah

Alhamdulillah... GoldCost, Melbourne, Bali, HongKong, Tokyo dan Singapore sudah sampai.. kali nih panjangkan kaki lagi utk mengucapkan syukur yg tak terhingga dengan rezeki yg Allah swt kurniakan.. walau pun tak sekaya AC Miza atau Dato' Siti Nurhaliza atau yg seumpama dengannya... tapi rezeki yg Allah swt bagi, cukup buat aku menangis.. tapi terfikir.. menangis di tanah air mcm tak best.. kalau kita menangis, sujud dan bersyukur di Baitullahil haram... tentu lebih nikmat...

Keputusan yg aku buat nih, mmg mengejutkan suami dan anak2... (terutama pekerja2 aku.. huhu)... Akhirnya tarikh penerbangan dan pakej ditempah di Andalusia Travel @ Kg Pandan.. high recommended from our x cust (yg sekarang dah jd kawan baik dah :P).. date aku serah pada mereka, asal dapat visa.. dan asalkan dalam bulan 1 atau 2 sblm cuti sek.. Servis mmg tip top.. korang klu nak mengerjakan umrah, pegi lah ngn Andalusia nih.. Dato Ust Daud Che Ngah, cable kuat tu ngan Arab Saudi... rata2 jemaah Malaysia kat sana, mmg dari Andalusia Travel.. trademark beg kuning biru.. dan paling bermakna.. ada xtra rezeki nih, aku bawak mak.. :D

jom??? enjoice with these all pic's.... :D

selepas 8 jam setengah perjalanan... Bahrain



cuaca sejuk... sgt sejuk... tokyo pun kalah... sweater mmg tak bawak... menahan jek laaa.. huhu


kiri kanan jalan byk pokok kurma... nampak kabus kan...??


hotel yg kami stay... Golden Tulip... muka sembab kannn?? of coz... travel 8 jam setengah then terus dengan aktiviti2 yang... pergh.. mmg tak cukup tido.. :)


at lobby hotel... nampak pak arab2 kat belakang tuh?? sah.. aku di tanah arab... hihihi


segar kan... bunga2an kat sini... tgk cuaca laaaaaaa... hihihihi


jemaah dari bukit jalil :D


wit my beloved beloved beloved husban... ngeee..


National Museum Bahrain... bukak smpi malam tuh.. masa lawatan kami nih, dah pkul 9 mlm.. tp still bukak lagi.. :)


kesejukkan sebenarnya nih.. tgk mak tuh.. hihihi


antara budaya2 rakyat2 di Bahrain..


kereta antik... belasah lah.. janji ambik gambar.. :P


mmmmm... actually aku tak pasti apa kat blkg aku nih.. bole???


ni contoh perkuburan org dulu2 yg ditemui.. (agaknya kot :P )


no comment.. tp cantik kan..


aku tak pasti sekali lagi, kat blkg nih apa.. dulu mak masukkan sek arab.. tp aku main2.. ni lah padah nyee.. hihihi


dataran muzium... muka kami kelihatan sgt sgt sgt letih


menara kebanggan Bahrain... mmm... sebenarnya mcm menara rebung telekom kat bangsar jek aku nengok nya...

1 comment:

  1. bestnyerrr kak mimie.. moge rezeki makin bertambah-tambah-tambah-tambah.. ameennn..

    ReplyDelete